Nationaal Nederlands onderzoek naar Cultural Creatives


Tot de deelnemers van het onderzoek behoren onder meer Goede Waar & Co, Solidardidad, dagblad Trouw, P+ en ook Essent. Het is de enige energiemaatschappij in Nederland waar het aandeel groene energie vorig jaar steeg, omdat er nog steeds geen prijsverschil is tussen groene en grijze stroom. Alle andere aanbieders zagen flink wat van hun "groene" consumenten afhaken. De eerste week van april is dr. Paul Ray bovendien in Nederland. Hij begeleidt de 'vertaalslag' van zijn Amerikaanse onderzoek naar de Nederlandse situatie. Bedrijven en organisaties krijgen deze week de kans met Ray kennis te maken en hem advies te vragen. P+ en Work on Progress haalden drie jaar geleden Ray en zijn Cultural Creatives voor het eerst naar Nederland. Wij nodigen u deze week uit voor kennismaking of advies. Er is veel gepubliceerd over Cultural Creatives in onder andere De Volkskrant, Het Financiële Dagblad, Happinez en natuurlijk in P+ People Planet Profit. Wellicht heeft u al wel gehoord over de Cultural Creative. Over de duurzame waarden waardoor zij zich laten leiden. Over het feit dat zij zich alleen voelen, terwijl de kerngroep al bestaat uit 15 procent van de volwassen Nederlanders. Over het feit dat tweederde vrouw is en eenderde man. Of over andere kenmerken, die u aan het denken hebben gezet.
Dr. Paul Ray is de eerste week van april weer in Nederland om zijn kennis en ervaring met ons te delen. Graag nodigen wij u uit om met andere geïnteresseerden deel te nemen aan één of meer Cultural Creatives workshops die wij organiseren in ons eigen trainingscentrum aan de Lekdijk te Everdingen.
Dit keer werken we in groepen van maximaal 25 personen, zodat er veel aandacht zal kunnen zijn voor persoonlijke vragen en interactie.
De workshops
. Maandag 2 april 2007 van 15.00 tot 18.00 uur Onderwerp: Cultural Creatives (the Basics) en effectieve communicatie / mediakeuze
. Donderdag 5 april 2007 van 10.00 tot 13.00 uur
Onderwerp: Cultural Creatives (the Basics) en klantbenadering
. Vrijdag 6 april 2007 van 10.00 tot 13.00 uur
Onderwerp: Cultural Creatives (the Basics) en de eigen bedrijfsidentiteit
Elke workshop begint met een half uurtje 'basics'. Het verhaal over de Cultural Creatives in Amerika en Nederland. Dit is het uitgangspunt. Daarna gaan we na een korte inleiding door dr. Paul Ray met elkaar in gesprek over de specifieke onderwerpen die per workshop verschillen en die heel concreet gaan over de praktijk van de deelnemers. Neem dus uw vragen, inzichten en dilemma's die betrekking hebben op genoemde onderwerpen mee naar de workshop.
De kosten bedragen € 75,00 per workshop. Als u zich voor meerdere workshops opgeeft, dan zijn de kosten € 60,00 per workshop. Inbegrepen zijn koffie/thee en drankjes. Lunch/diner is geen onderdeel van het programma, maar neem gerust zelf iets te eten mee als u daar behoefte aan heeft. U kunt zich opgeven via info@workonprogress.nl. Als u ons uw naam, e-mail adres en telefoonnummer laat weten, alsmede met hoeveel personen u komt, dan is dat voldoende. U ontvangt dan eveneens per e-mail een bevestiging met routebeschrijving van ons. Alle contactgegevens vindt u op de website van Work on Progress.
P+ webtip: Work on Progress




Reacties op dit bericht