Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
16 mei 2004

Bijstandsmoeders succesvolle sollicitanten in Battle Dress

Coördinator Reny Winkelman van 'Dress for Success' was zeer te spreken over de professionele hulp, die Fortis in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen biedt. "We hadden natuurlijk zelf onze ideeën. Die bleken niet slecht, maar er viel nog wel het een en ander aan toe te voegen. Alleen al het gevoel van zekerheid is veel waard. Dat je meer weet over een financieringsplan, over presentatie naar buiten, over personeelsbeleid. Het gaat over de sprong van een idee dat aanslaat, naar een professionele organisatie." Wat is het idee van Reny Winkelman? Tegen P+ People Planet Profit: "Het idee komt uit de Verenigde Staten. Wij hebben het aangepast aan de Nederlandse situatie. Uiterlijkheden zijn tijdens sollicitatiegesprekken zo belangrijk. Het wordt enorm gewaardeerd wanneer een sollicitante er ook qua kleding blijk van geeft zich goed te willen presenteren. Voor bijstandsmoeders is dat vaak een probleem. Het geld is er meestal niet om een keurige rok te kopen. Niemand die adviseert dat die rok niet te kort moet zijn. Wij zamelen dus gebruikte kleding in van zakenvrouwen, en stellen dat beschikbaar. Wij weten dat we succesvol zijn, want de bijstandsmoeders die zijn aangenomen komen terug, om ook de eerste paar maanden van hun baan goed gekleed voor de dag te kunnen komen. Daar helpen wij ook aan mee." Van de kant van Fortis is de eerste adviesdag aan maatschappelijk organisaties ook goed bevallen. Personeelsconsulente Marleen Ketelaar zat in het adviesteam van 'Dress for Succes'. "Heel, heel erg leuk om zo'n organisatie te mogen helpen. Dit is ook voor ons waardevol. We kunnen vanuit onze professie helpen, maar zouden zo'n initiatief niet professioneel als klant krijgen. Als je zou omrekenen wat Fortis deze middag aan menskracht heeft aangeboden, kom je misschien wel op 35.000 euro uit. Geen van de clubs die hier waren, hebben de beschikking over zo'n budget."
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier