• Verpletterd door algoritmes

    Verpletterd door algoritmes

     

    MVO managers niet bijgeschoold om nieuwe toeslagenaffaires te voorkomen

  • Aan de wieg van circulaire mode

    Aan de wieg van circulaire mode

     

    Een model uit de nieuwste generatie circulaire brands van Roosmarie Ruikrok

  • Eerste circulaire bh

    Eerste circulaire bh

     

    Uit 1 stuk gebreid, wat deze beugelloze bh van Soft Revolt heel comfortabel maakt

  • Barrières voor bioboeren

    Barrières voor bioboeren

     

    Geert van der Veer van Herenboeren wil van liberale pachtwet af.

  • Klimaatadaptatie

    Klimaatadaptatie

     

    Hoe 4 vreemde bedpartners natuurherstel financieren

P+ brengt het nieuws over mvo / duurzaam ondernemen

Mud Jeans wereldprimeurs
04 May 2021

Mud Jeans: van wereldprimeur naar wereldprimeur

Het innovatieve circular fashionlabel Mud Jeans gaat binnenkort twee nieuwe wereldprimeurs presenteren. Na de introductie van het ‘leasemodel’ zal directeur Bert van Son de eerste spijkerbroek lanceren die voor 100 procent uit oude jeans bestaat. En alsof dit nog niet spectaculair genoeg is, komt er ook een nieuw businessmodel aan dat tegemoet komt aan de gegroeide gewoonte van consumenten om winkels steeds meer als ‘kijkshop’ te gebruiken, om vervolgens op internet te bestellen bij de goedkoopste aanbieder.


Red Orka rompertjes
29 Apr 2021

Red Orka: rompers die meegroeien

Baby’s groeien zo hard, dat er om de paar maanden weer nieuwe rompertjes nodig zijn. Lastig, maar juist ideaal voor een circulair businessmodel. Erik Ammann van Red Orka biedt dan ook een leenmodel aan, waarbij hij te kleine rompers weer inneemt en deze doorgeeft aan andere ouders. Voor de baby ligt er een grotere maat gereed. Hij stapt daarmee in de traditie van zijn familie, want zijn opa begon zijn familiebedrijf in Duitsland met het maken van babykleding. Erik past zijn verdienmodel alleen aan deze tijd van circulariteit aan.