Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
06 juni 2004

Last Minute Tickets California Style voor prof. Paul Ray

Marktonderzoeker en ondernemer Paul Ray presenteert dinsdag zijn nieuwste marktanalyse, waarin hij ingaat op de vraag hoe de kwaliteitsbewuste consument wil worden aangesproken. In zijn diepgaande bevolkingsonderzoek ontdekte hij dat 30 procent van de Amerikanen met elkaar duurzame waarden delen. Ray, tegen P+ People Planet Profit: "Het grappige is dat zij dat niet van elkaar weten. Wanneer ze de vragenlijst met een hoge score hebben ingevuld, en wij vertellen dat er miljoenen mensen net zo over denken, reageren ze verbaasd. Oh, ik dacht dat wij alleen zo waren. En hooguit een paar vrienden van ons." Ray praat in Nederland met de marktonderzoeker Willem Brethouwer over het opzetten van een diepgaand Nederlandse onderzoek. Ook in Duitsland en Italië en zelfs Hongarije starten programma's die op zoek gaan naar de culturele waarden die leven bij grote delen van de bevolking, en van groot belang zijn voor het verder ontwikkelen van het duurzame marktaandeel, van niche tot mainstreamprodukt. In het middagprogramma zijn Ray en de Britse marketinggoeroe Simon Anholt de spanningpartner van tal van succesvolle Nederlandse ondernemers. P+@Work hoopt tientallen groeikansen voor duurzame producten te formuleren, onder leiding van de directies van Tendris (Warner Philips), de Body Shop (Jan Oosterwijk), Gulpener Bier (John Halmans), EcoStyle (Anne Jan Zwart), Kwantum (E. Coorens) en FSC (S. Mulder).