Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
17 oktober 2004

P+ komt met Europese Special uit

Het eerste nummer van deze Special zal worden aangereikt aan staatssecretaris Karien van Gennip van Economische Zaken, die gastvrouw is van de driedaagse conferentie 'Competing for a Sustainable Future' in Maastricht, op 7-8-9 november. Naast leden van de Europese Commissie worden ook vertegenwoordigers van de grootste ondernemingen van Europa verwacht, die zich hebben gebundeld in de organisatie CSR Europa, waar ook Samenleving & Bedrijf bij is aangesloten. Met de zusterconferentie 'Eurofestation' -die vooral gaat over vrijwilligerswerk- meegerekend, worden zeker 3.500 gasten verwacht. P+ zal bovendien worden toegezonden aan 65 grote Europese ondernemingen en kent daarom een oplage van 5.000 exemplaren. Het is de eerste keer dat Nederland een dergelijke 'Showcase' van praktijkvoorbeelden op het gebied van duurzaam ondernemen aan de wereld toont. De Special kent een aantal vaste onderdelen die de lezers van P+ zullen herkennen. Als 'Biography' een portret van staatssecretaris Karien van Gennip die vertelt waarom zij haar ambtenaren op stage stuurt naar het bedrijfsleven. In de portrettengalerij 'People' zes jonge managers van rond de 30 jaar, die vertellen hoe zij in praktijk omgaan met de wensen van hun internationale onderneming ten aanzien van duurzaam ondernemen. In de 'Guide' presenteert de redactie een eigen selectie van beste voorbeelden uit heel Europa. In 'My Network' een verhaal over een Amerikaanse onderneming in Europa, dat hard meedenkt over duurzame bedrijfsvoering: in dit geval Nike, waar het leren op de harde manier is gegaan. Ook een gesprek met Executive director Bernard Giraud van CSR Europe, bovendien de hoogste beslisser op duurzaamheidsgebied bij het Franse voedingsconcern Danone. Voor de Special is forse belangstelling bij adverteerders, waaronder ABN Amro, Rabobank, Randstad, Essent en Unilever.