Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
13 november 2004

Virtueel naslagwerk van 14.000 groene verkooppunten

Boessenkool is een commerciële idealist die aan de basis staat van Uitgeverij Aarde-Werk, uitgever van lokale groene gidsen in Nederland. Toen het landelijke naslagwerk 'De Groene Wegwijzer' er na drie jaar mee ophield, nam ze hun database over. Om daarna Aarde-Werk ook naar landelijk niveau te tillen. "Op een groene gids in boekvorm ben je na een paar keer uitgekeken. Een website kan je aanpassen, wijzigen en actueel houden", licht ze toe. Talloze mensen en kleine tot middelgrote bedrijven steunen het initiatief. De website vervult dan ook duidelijk een behoefte van de bewuste burger die koopt wat hij meent. Dat kan van alles zijn. Van kleding tot voedsel en van inrichting tot schrijfwaar. Met 45 rubrieken en 245 subrubrieken kan deze gebruiker daar zeer gericht naar zoeken. Natuurlijk had Gea kunnen wachten tot ook de webwinkel klaar was. "Maar dan konden we pas eind volgend voorjaar van start gaan", zegt ze. "We hebben bewust voor een groeimodel gekozen waarin de gebruiker suggesties aandraagt. Dat brengt een dialoog tussen de gebruiker en de maker tot stand. Dat is veel aardiger." Hoewel de website op dit moment nog vooral uit adressen bestaat, heeft Aarde-Werk wel wat meer in z'n mars. Gea: "Ondernemers willen dolgraag hun verhaal vertellen. Daar zijn ze trots op. Binnenkort geven we daarom achtergrondinformatie van natuurverven, Eko bloembollen of diervriendelijke cosmetica." Dergelijke producten zijn ook opgenomen in een gelijknamige promotiegids. Dit handzame boekje (136 pag.) staat vol aanbiedingen, kortingen, tips en uitjes. Webtip P+: Alles Duurzaam