Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
03 december 2004

Laluz paart passie aan professie

Neem bijvoorbeeld Z magazine, de daklozenkrant voor Amsterdam. Die zat behoorlijk met een teruglopende respons in haar maag. Erzi Dinther, professional bij 'Research International', voerde vervolgens een marktonderzoek naar consumentengedrag uit. Of neem Stichting Veldwerk, bekend van projecten in natuureducatie en -beleving. Voor het algemeen bestuur zocht die een marketeer. Tegenwoordig werkt de frisse blik van Fransien Meijer, marketing manager bij Select Mail, verhelderend. Volgens Reinier Weerman van Laluz, doorgaans werkzaam als projectmanager bij Boer & Kroon, bureau voor strategie- en interim-management, willen professionals meer dan alleen werk. "Maar wél zo dat het goed naast hun baan valt uit te voeren", zegt hij tegen P+. "Vanaf het begin was onze opzet daarom dat opdrachten alleen professioneel en flexibel worden ingevuld. Het is aanstekelijk te zien hoe ze ideële organisaties verder op weg helpen. Op hun beurt leren zij weer van de passie die in zulke organisaties aanwezig is." Bij Laluz worden de nu 270 ingeschreven professionals ook op hun drijfveren geselecteerd. "We moeten de glinstering in hun ogen kunnen zien. Het is geen koud, zakelijk ritueel dat moet worden afgewikkeld", vertelt Weerman. Laluz bemiddelt inmiddels voor de Dierenbescherming, SOS kinderdorpen en het Rode Kruis. Maar ook voor tachtig andere grote en kleinere organisaties. Zoals de Stichting tot Bevordering van Vrolijkheid. Weerman: "Die is op zoek naar een inspirerende en sturende projectleider voor een team dat kinderen die asiel zoeken helpt zich creatief te ontwikkelen." Webtip P+: Laluz
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier