Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
11 december 2004

Alle consultants van Twynstra Gudde gaan treinen

Voor de Nederlandse Spoorwegen is Twynstra Gudde het eerste bedrijf dat collectief gebruik gaat maken van het nieuwe treinarrangement. Elke manager van Twynstra Gudde kan een minuut voor het instappen nog reserveren, met de mobiele telefoon of via internet. De NS berekent vervolgens een kilometertarief, net als met de auto. Het verschil zit 'm in de prijs. De NS kost 11 cent, het autovergoeding zit op 28 cent. Bovendien scheelt de volledig elektronische verwerking van de reis beide partijen veel administratief werk. Directeur Marketing, Sales & Sevices Philippe Smit van de NS becijferde bovendien: "Een automobilist staat gemiddeld twintig minuten per dag in de file. De trein heeft gemiddeld slechts twintig minuten vertraging per week. Dat is nog teveel, maar wij dringen het oponthoud steeds verder terug. De files worden echter steeds langer." Ex-autoverkoper Smit introduceerde de NS Business Card als 'de trein van de zaak'. Toch houden de TG-consultants ook hun lease-wagens. MVO-consultant Marc Wesselink: "Ik krijg zelf eindelijk mijn Toyota Prius binnen, in januari. Wij bieden nu een keuze aan. We doen veel advieswerk voor ministeries in Den Haag. Daar ben je tegenwoordig sneller met de trein. Dan zet je dus je lease auto bij een station. En moet je op een afgelegen bedrijvenpark zijn, dan kun je via de NS-Business Card ook even een taxi klaar laten zetten. Wij kiezen dus voor een slimmere mobiliteit. En natuurlijk voor milieuwinst." Twynstra Gudde bood vrijdag de NS-Business Cards in Amersfoort aan alle consultants aan, na een geslaagde pilotfase. Als vanzelfsprekend staat het hoofdkantoor niet verder dan honderd meter van het station. P+ Webtip: De NS Business-Card
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier