Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
10 juni 2005

MarketResponse maakt mogelijke doorbraak biologische voeding bekend

MarketResponse is een gerenommeerd onderzoeksbureau, dat ook voor de Nederlandse regering regelmatig meningen peilt. Dezelfde grote groep landgenoten gaf de afgelopen maanden antwoord op vragen naar gezonde voeding. Deelnemers aan het congres P+@Work krijgen aanstaande dinsdag als eerste de complete uitslag. Enkele voorbeelden van de gestelde vragen: . In welke mate bent u geïnteresseerd in biologische voeding? . Komt biologische voeding voor u in aanmerking om te kopen in de toekomst, even afgezien van de prijs? Ook gaat het onderzoek in op de vraag of de bewuste consumentengroep (Cultural Creatives) bereikt kan worden met reclame. Voor alle producenten van duurzame voeding is dit de hamvraag. Gooi je je mediabudget in de kachel, wanneer je grappen in de STER-reclame vertoont? . Tegenwoordig wordt er veel reclame gemaakt op televisie, radio, internet, kranten en tijdschriften. Zegt u: mijn houding ten opzichte van reclame in het algemeen is: . Overwegend positief . Neutraal . Overwegend negatief Het onderzoek van Brethouwer maakt ook gebruik van ervaringsverhalen. De onderzoeksgroep is gevraagd wat ze aanspreekt in de persoonlijke keuzes van bewuste consumenten. Een voorbeeldje uit zo'n verhaal: "Toen opa overleed, verdween onze groentetuin en gingen wij net als veel mensen groente kopen in de supermarkt. Maar die smaakte lang niet zo goed als onze eigen gekweekte groente! Dank zij goede vrienden ontdekten we de biologische producten. Hier vind ik weer de échte smaak van worteltjes. Ook deze groente heeft tijd gehad om te groeien en heeft haar smaak van moeder natuur gekregen Met heel veel plezier en smaak kan ik weer peen, bieten, snijbiet, schorseneren en alle andere groenten eten. Alsof ik weer thuis ben en oogsten kan in de groentetuin van opa." P+ Webtip: Aanmelding P+@Work