Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
28 december 2005

Goed voornemen: BiD Challenge en 25.000 euro winnen

BiD Challenge is meer dan alleen een business plan competitie. Het is een knooppunt van kennis en netwerken, waarbij werknemers met specifieke kennis worden uitgenodigd hun kennis in te zetten ter ondersteuning van de start-up van bedrijven in ontwikkelingslanden. Via de Challenge kan de ondernemer zijn hulpvragen communiceren en vinden de beste plannen hun weg naar geïnteresseerde investeerders. De uitgangspunten voor het business plan zijn: 1) Het betreft een nieuw bedrijf of uitbereiding van een bestaand bedrijf 2) Totale investering bedraagt maximaal 500.000 euro 3) Winstgevend binnen drie jaar 4) Draagt bij aan armoedebestrijding en de Millennium Doelen van de VN Het verbouwen van tropische paddenstoelen op landbouwafval in Suriname, trendy tassen gemaakt van plastic afval uit India, snoepjes met toegevoegde vitaminen voor verkoop in Zuidoost-Azië. Dit zijn drie voorbeelden van de 800 plannen die deelnamen aan de BiD Challenge van dit jaar. De eerste Business in Development Challenge heeft bewezen dat er over de hele wereld mensen rondlopen met innovatieve en winstgevende bedrijfsplannen die een bijdrage kunnen leveren aan armoedebestrijding. Vaak ontbreekt het hen aan toegang tot informatie, begeleiding en startkapitaal. De BiD Challenge beantwoordt dit gebrek door professionele coaching, toegang tot investeerders en startkapitaal. Tot nu toe zijn er door deelname aan de BiD challenge 2005 al twintig nieuwe bedrijven opgezet. Deadline voor deelname aan eerste ronde is 20 maart 2006. P+ Webtip: Bid Challenge 2006 (pdf)
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier