Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
06 september 2006

Ook recensent Volkskrant ontdekt Cultural Creatives

Recencent Wim de Jong schreef op 31 augustus: "Wie goed kijkt, zien in de eigen omgeving bovenal een groeiende behoefte aan aan kwaliteit, waarachtigheid en integriteit boven efficiency, marktaandeel en consumptiedwang. Wat de ongesubsidieerde kranten en weekbladen in dat opzicht aan hun stand verplicht zijn, moet de publieke omroep eveneens kunnen en willen realiseren. Nog een paar dagen en de nieuwe winterprogrammering van de netten 1, 2 en 3 is een feit. Ik heb er op een vreemd-opwindende, cultureel-creatieve manier zin in." Maar het viel De Jong tegen, zo bleek op 5 september. Je treft Cultural Creatives zelden of nooit de hele avond voor de tv aan. Liever lezen ze een boek, of luisteren radio of muziek. Een programma moet inhoudelijk iets toevoegen, anders kijken ze niet. Laat de zendercoördinator nou net dit soort programma's tegenover elkaar te hebben geprogrammeerd. De wereld draait door tegenover Haring. Pauw & Witteman tegenover De Staat van Verwarring. De Jong: "Ik had ook NOVA nog willen zien, maar ook daar stak het zendschema weer een stok in het wiel." Ray over Cultural Creatives (Powerpoint)
Ray over authenticiteit (Powerpoint)
Ray over doom en oplossingen (Powerpoint)
Reader over Nederlandse Cultural Creatives (Word)
P+ portret van Ray (PDF)
P+ portrettengalerij Authenticiteit (PDF)
P+ portrettengalerij Doemdenkers met een oplossing (PDF)
Businesscase Gaiam (PDF)
Inschrijving congres P+@work met Paul Ray op 9 oktober (zie: Agenda en Inschrijven)
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier