Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
18 februari 2007

SAS vermeldt brandstofgebruik per vliegtuig

De top 10:
1. Airbus A319-100: 0,027 liter per stoel
2. MD-90: 0,029 liter per stoel
3. Boeing 717: 0,030 liter per stoel
4. Airbus A321-200: 0,031 liter per stoel
5. Avro RJ 100: 0,032 liter per stoel
6. Boeing 800: 0,034 liter per stoel
7. Boeing 737-800: 0,034 liter per stoel
8. Airbus A330-300: 0,035 liter per stoel
9. Fokker 50: 0,038 liter per stoel
10.Dash 8-Q400: 0,0385 liter per stoel

De rest:
Airbus A340-300: 0.039 liter per stoel
De Havilland Q400: 0.039 liter per stoel
Boeing 700: 0,042 liter per stoel
Boeing 737-700: 0,042 liter per stoel
Boeing 737-400: 0,043 liter per stoel
MD-81: 0,043 liter per stoel
MD-82: 0,043 liter per stoel
Boeing 737-600: 0,044 liter per stoel
Boeing 737-600: 0,044 liter per stoel
Boeing 737-500: 0,047 liter per stoel
MD-87: 0,048 liter per stoel

En doet SAS hier nou ook iets mee, met deze wijsheid? Dat is jammer genoeg dan weer niet zo. Het grootste aantal vliegtuigen uit de vloot bestaat niet uit de prijswinnende Airbus A319-100, dat zijn er slechts 2 (met 2 in bestelling), die vooral op Europese bestemmingen worden ingezet. SAS heeft vooral veel toestellen van McDonnell Douglas vliegen: 31 stuks zelfs van MD-82, die niet eens in de top 10 voorkomt.
P+ webtip: Luchtvloot SAS
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier