Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
04 maart 2007

2007 Jaar van Duurzame Doorbraak

Een van de doorbraken is ook de unieke samenwerking tussen het tijdschrift P+ People Planet Profit en de consumentenorganisatie Goede Waar & Co. Met ingang van het nieuwe nummer van P+ vormen wij nu samen een medium, waarin zowel producenten als consumenten elkaar treffen. Goede Waar & Co verzorgt in elk nummer minimaal 12 pagina's onafhankelijk consumentenonderzoek.
Hoofdredacteur Jan Bom van P+ schrijft over het fenomeen dat het praatje over het weer vandaag geen stoplap meer is, maar door burgers gekoppeld wordt aan klimaatverandering: "Nu vers twee. Gaan al die mensen die beseffen dat er iets goed mis is, hun gedrag ook veranderen? Zelfs als je dat wilt, waar moet je mee beginnen? Ook hier gaat P+ een praktische bijdrage leveren. Vanaf dit nummer verzorgt de consumentenvereniging Goede Waar & Co kritisch onderzoek naar voeding, kleding en andere zaken die duurzame consumenten, oftewel 'Cultural Creatives' belangrijk vinden. Hoe richt ik mijn leven duurzaam in? P+ en Goede Waar & Co bieden u de beste opties om uw koers als koper te verleggen."
Directeur Mira Vendrig van Goede Waar & Co schrijft in haar column hoe belangrijk het is om de hele keten van productie tot consumptie in een-en-hetzelfde medium te bundelen: "We vormen een platform waar producenten en consumenten elkaar ontmoeten. Het is een netwerk dat de beste voorbeelden op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen in de etalage zet. Niemand doet dat beter dan wij, want samen coveren we de hele keten. Dat gaat dus ook veel verder dan het bekend maken van een gunstig prijskaartje. Dat gaat over het vinden van een product dat volgens ons deskundig onderzoek de beste keuze is voor mensen die werkelijk een verschil willen maken. Zo kun je als consument 'zeggen wat je doet, maar ook doen wat je zegt'."
In deze eerste gezamenlijke aflevering presenteert Goede Waar & Co onder meer onderzoek naar wol, honing en halal vlees. P+ staat verder vol met artikelen, beschouwingen en interviews over 'Het Jaar van de Duurzame Doorbraak', met onder andere ook marketeers en hoogleraren over meetpunten voor verandering zoals The Tipping Point, de Kritische Massa en de Wet van Metcalfe.
P+ webtip: Nieuwe P+ is uit