Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
14 maart 2007

Portret Gandhi als duurzame koffieboon

Max Havelaar opgelet. Anders doet Utz Kapeh het wel. Bel reclamebureau MCSaatchi en ga eens praten. Zo moet het. Niet dat Ayana Coffee nu meteen een gigantisch marktaandeel scoort. Op internet is nauwelijks iets te vinden van dit Thaise? label. Het is meer dat reclamemakers nu echt fraaie marketingconcepten gaan ontwikkelen voor duurzame doelen.
Ook MCSaatchi geeft weinig informatie. We zien dat de reclame al vorig jaar is gemaakt, op het kantoor in Bangkok, Thailand. We moeten het hier mee doen: "This campaign delivered more than a product. It helped turn around a universal belief that individuals can't make a difference and instead gave people a new belief and positive look on life. The powerful message "Believe In A Better World" was delivered in a compelling way via famous icons that have made a difference (Mother Teresa, Gandhi, Che)."
Maar je moet er ook niet over lezen. Gewoon kijken. Check de weblink. En lees de volgende P+, met een aparte bijlage over MVO Marketing.
P+ webtip: Gandhi als koffieboon
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier