Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
02 april 2007

Sponsorloop op cruiseschepen Holland America Line

Hoe heeft de van oorsprong Nederlandse Holland America Lines dit opgezet? In feite heel simpel. De deelnemers moeten voorafgaande hun wandeling een bedrag aan dollars inleggen. De Holland America Line geeft daarvan 75 procent door aan 'Komen for the Cure'. De resterende 25 procent is voor het organiseren van sponsoractiviteiten.
Nu er weer een sponsorloopjaar is afgelopen en het goede doel de cheque heeft ontvangen, gaat de moedermaatschappij Carnival Corporation het programma uitbreiden naar alle andere 65 schepen. Vanaf april zijn er ook sponsorlopen op de cruiseschepen van Carnival Cruise Lines, Princess Cruises, Seabourn Cruise Line, and Costa Cruises. Het doel voor dit wandeljaar: 1 miljoen dollar voor april 2008 ophalen.
De "Komen for the Cure" is een organisatie die in 1982 is opgericht door Nancy Brinker. Haar zus stierf op 36-jarige leeftijd aan borstkanker. Inmiddels telt deze organisatie 75000 vrijwilligers, die zich inzetten om een einde te maken aan borstkanker als levensbedreigende ziekte. Het opgehaalde geld gaat naar researchdoeleinden. In 2005 was daar een budget van 630 miljoen dollar voor beschikbaar.

P+ webtip: Sponsorloop op cruiseschip
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier