Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
13 april 2007

BCC pakt klimaat aan met de 'Groene Stekker"

Hoewel de persconferentie van BCC pas maandag in Hilversum zal plaatsvinden, wilden Otter en commercieel directeur Michiel de Haan, speciaal voor P+, nu al wel een toelichting geven. "BCC trekt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in de verkoop van consumentenenergieproducten. Aan het terugdringen van de uitstoot van emissies kunnen wij immers zelf ook wat doen", zegt Otten.
Daartoe heeft de electronicaleverancier, die met 43 vestigingen in Nederland enkele miljoenen consumenten bedient, pakweg vierhonderd energieambassadeurs aangesteld. Vanaf maandag aanstaande zullen die precies gaan vertellen hoe 'energiebewust genieten' in elkaar steekt. Marketingmanager Pieter Otten: "Dat is niet alleen goed voor je portemonnaie. Het levert tevens een bijdrage aan vermindering van verdere temperatuursstijging op aarde."
Het klimaatinitiatief van BCC is zorgvuldig voorbereid. De Hier campagne, Milieucentraal, en Natuur en Milieu ondersteunen de campagne 'de groene stekker' voluit. Doel van campagne is aan jan, en natuurlijk jannie, modaal uit te leggen wat het klimaat is. Wat broeikasgassen ermee doen, wat klimaatverandering inhoudt en - vooral - welke energiebewuste keuze zij kunnen maken.
"Hang je was bij droog weer buiten", licht Otten toe. "En als je het droogt in de machine, doe het dan in een zuinige droger." Michiel de Haan, ook vanuit de auto, vult vrijdagmiddag aan met: "Gedurende drie weken zullen we een aantal spaarlampen weggeven bij de aankoop van energiezuinig wit- en bruingoed. Dat bespaart toch al snel acht euro per jaar per lamp. In grote volumes kan je dan tevens een goede slag in emissiereducties maken." Het management is de laatste maanden dan ook druk bezig geweest de verkopers bij BCC op de hoogte te stellen van wat de campagne inhoudt.
Vanaf aanstaande maandag zijn niet alleen radiouitzendingen te horen maar ook TV-commercials te zien over 'energiebewust genieten'. Verder komt bij alle 42 vestigingen een folder van 32 pagina's over klimaat, klimaatverandering, en welke besparingen zijn te realiseren. In een oplage van enkele miljoenen. "Energie is binnen BCC altijd onderwerp van gesprek. Europa kan anders, om te beginnen in Nederland", zo rondt Otten af.
P+ webtip: De Groene Stekker
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier