Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
29 april 2007

P+ presenteert Special met duurzame marketingsuccessen

De korte inhoudsopgave van deze Special:
Carl Rohde: Gaat duurzaamheid doorzetten?
Coco-Mat: Hoe maak ik reclame zonder budget?
GREENlease: Hoe vergroen ik mijn niet-groene product?
ECOstyle: Hoe maak ik van mijn firmanaam een merknaam?
Campina: Hoe pakt een multinational het aan?
Henricus Hoeve: Hoe benader ik lokale consumenten?
Groene Weg Slagers: Hoe werk ik samen met andere ondernemers?
Meatless: Hoe lever ik groene business aan andere bedrijven?
Tendris: Hoe zet ik de prijs van een groen product neer?
AgroFair: Hoe koppel ik met grote productnamen?
Schell: Hoe benader ik nieuwe doelgroepen?
Gubba: Op welke productplatforms kan ik terecht?
Weber Etiketten: Hoe profiteer ik van een prijs?

De praktijkvoorbeelden worden ondersteund door "Pro Tips" van marketeer Bart Brüggenwirth van b-open. Hij raadt MKB-ers aan voordelen te stapelen: "MVO kan leiden tot voorkeur bij afnemers. Maar alleen idealen verkopen is niet voldoende om een breed publiek te bereiken. Zorg dat u de voordelen voor de consument 'opstapelt'. De meeste consumenten, die open staan voor duurzame producten, willen én-én. Geen concessies doen op belangrijke eigenschappen als kwaliteit, gemak, gezondheid of smaak. Èn het moet duurzaam zijn. Probeer bij voorkeur wel een logische relatie tussen producteigenschappen of -prestaties en duurzaamheid te leggen. Dat maakt uw aanbod steviger en meer onderscheidend. Door het stapelen van de voordelen wordt op meerdere fronten toegevoegde waarde gecreëerd. Dat helpt ook het eventuele prijsverschil van duurzame ten opzichte van niet-duurzame producten te overbruggen."
De volledige Special wordt u gratis aangeboden door MVO Nederland en P+.
P+ webtip: P+ Duurzame marketing
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier