Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
02 september 2007

Vroegboekkorting: Congres Cradle to Cradle in Nederland

Ook is dit congres een vervolg op de vorige drie edities. Steeds meer wordt door onderzoek bekend wie de Cultural Creatives in Nederland eigenlijk zijn, de ongeveer 1,6 miljoen mensen die hun leven duurzaam willen inrichten. Wat interesseert ze? Welke bedrijven hebben een weg gevonden om ze te bereiken? Welke marketingstrategie om ze te bereiken werkt wel, waar de traditionele aanpak faalt? Op P+@Work leren we hoe toonaangevende Nederlandse bedrijven resultaten boeken. Uitgenodigd zijn leidende sprekers op duurzaamheidsgebied.
Josephine Green van Philips
We beginnen verrassend met Josephine Green, directeur Trends and Strategy van Philips Design. Mevrouw Green is verantwoordelijk voor het onderzoeksprogramma naar 'Society, Cultures and People'. Zij vertaalt de bevindingen naar het 'Strategic Futures Programme' van Philips. Haar presentatie heeft als focus de ontwikkeling van duurzaamheidsbeleid in de bekende wereldwijd opererende onderneming in consumentenartikelen en medische apparatuur
Paul Ray, socioloog en onderzoeker
Paul Ray ontleedt het 'Cradle to Cradle Design' als een nieuwe kans om Cultural Creatives te bereiken en misschien zelfs deze groep te vergroten. Ray komt met aanbevelingen: welke marketingstrategie heeft de meeste kansen om producten weg te zetten die volledig composteerbaar of uitneembaar zijn? Is er een perfecte match mogelijk?
Albin Kälin, CEO and business partner of Michael Braungart in EPEA
Albin is het zakelijke brein achter chemicus Michael Braungart, partner van William McDonough. In zijn presentatie gaat Albin de wereld over en toont bedrijven die het concept van 'Cradle to Cradle' succesvol hebben opgepakt en de allereerste producten op dit gebied op de markt hebben gebracht. Voorbeelden zijn Aveda, Nike en Shaw. Maar er is al veel meer...
Wessel Breeuwsma van Importagency Herman Miller
In de montagestudio's van de omroepen in Hilversum zit iedereen het liefste op de bureaustoelen van Herman Miller. Bekroond om hun design en hun ergonomie. Uiteindelijk zijn de onderdelen eenvoudig uit elkaar te halen en opnieuw te gebruiken. De opvallende LED-lamp voor op het bureau is een nieuw product in de lijn van deze Amerikaanse producent van kantoormeubilair waar om gevochten wordt.
Willem Brethouwer, CEO of Marketresponse
De resultaten van het kwalitatieve onderzoek naar de Cultural Creatives in Nederland, wordt gepresenteerd door marktonderzoeker Willem Brethouwer van MarketResponse. Het onderzoek is in opdracht van een groep toonaangevende ondernemingen en maatschappelijke organisaties gedaan: Essent, Solidaridad, Max Havelaar, Goede Waar & Co. ,VROM, Zwitserleven, Ecomel, Natudis and Trouw. Wat interesseert de Cultural Creatives? Hoe richten zij hun leven in? Welke producten kopen zij gegarandeerd? Wat willen ze weten over Fair Trade? Wat voor soort vrijwilligerswerk doen ze? Tijdens parallelsessies zullen sommige deelnemende bedrijven aan het nog steeds doorlopende onderzoek hun ervaringen met de congresdeelnemers delen. Welke concepten zijn er in ontwikkeling om deze groeiende groep consumenten op maat te bedienen?
Waar en wanneer is het?
P+@Work heeft op 11 oktober het Planetarium in Amsterdam-Zuidoost geboekt. Ontvangst om 9.00 uur. Afsluiting met borrel om 17.00 uur
Wat kost het?
P+@Work kan u dit dagcongres aanbieden voor een prijs van 295,- euro excl. BTW, mede dankzij sponsoring van Triodos Bank. Koffie, thee, lunch, glaasje en parkeren zijn bij de prijs inbegrepen. Wij hanteren een vroegboekkorting van 75 euro excl. BTW tot 25 september.
Waar kan ik mij inschrijven?
P+@Work heeft de organisatie in handen gegeven van congresorganisatie Attica BV, Alphen aan den Rijn. Voor meer informatie en een volledig programma, bel Truus Jansen. Telefoon: 0172 477 288.
e-mail: truusjansen@attica.nl
P+ webtip: Volledig programma P+@Work