Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
06 februari 2008

Coca-Cola koopt bijna helft aandelen Honest Tea

Honest Tea, biologische thee die wordt verkocht in flesjes, is in 1998 opgericht. Volgens Honest Tea zijn steeds meer mensen zich bewust van hun lichaam, van hun gezondheid en van de wereld waarin ze leven. De eerlijke thee maakt onderdeel uit van die trend.

We citeren het bericht van de koop op de website van Honest Tea: "We started Honest Tea ten years ago with five thermoses and an ambitious vision for offering a new type of beverage, a delicious healthier drink produced with a consciousness about the way the ingredients are grown. As more consumers become aware of how their decisions impact the health of the planet and themselves, we are thrilled to receive this investment from the worlds largest beverage company to help take our brand and our mission to a larger scale and wider audience," said Seth Goldman, co-founder and TeaEO, Honest Tea.

De strategische kans werd gezien door het Venturing and Emerging Brands (VEB) bedrijfsonderdeel van Coca-Cola Noord-Amerika. "Honest Tea is on the forefront of the rapidly growing organic beverage business, and Seth Goldman and his management team have successfully anticipated and met consumer needs in this expanding category," said Deryck van Rensburg, president and general manager, Venturing and Emerging Brands, Coca-Cola North America. "This transaction is a superb example of our mission in VEB to seek out and invest in the best beverage entrepreneurs and the highest growth-potential beverages."

Honest Tea begon in 1998 toen Goldman en zijn zakenpartner Barry Nalebuff monsters bij Goldman thuis brouwden en die vervolgens naar het plaatselijke kantoor van een natuurvoedingswinkelketen brachten. Daarna groeide het merk volgens SPINScan uit tot een topper onder thee in de natuurvoedingsbranche en veroverde het de groente- en gemakswinkels. "This is our chance to bring organic beverages to the mainstream," aldus Barry Nalebuff. "Customers will get to discover that they can have it all: great taste, less calories, and organic. Honest." In 2005 bracht het bedrijf biologische dorstlessers op de markt. In 2007 lanceerde het Honest Kids, een lijn van laag-calorische dorstlessers.

P+ webtip: Honest Tea

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier