Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
20 februari 2008

Albert Heijn zet alleen medewerkers aan tot Fit en Fun

In een toelichting in het medewerkermagazine Aha meldt Vera Dijkmans, manager Arbeidszaken: "Tot op heden richtten we ons voornamelijk op onze klanten en de maatschappij. Met Fit en Fun willen we het nu ook onze medewerkers makkelijk maken om voor een gezonde leefstijl te (blijven) kiezen. Niet meer en niet minder dan dat."

De informatie op de site is verdeeld over de onderwerpen: Eten, Bewegen en Lekker in je vel. Elke maand staat een bijzonder thema centraal. Op de site kan ook een leefstijlscan worden uitgevoerd. Deze laat na het beantwoorden van een aantal vragen meteen weten hoe het met de leefstijl gesteld is.

De site is alleen toegankelijk voor medewerkers van Albert Heijn Company en Ahold Corporate Center. Iedere medewerker ontvangt per post een eigen inlogcode. Het is voor franchisemedewerkers van Albert Heijn nog niet mogelijk om hun gegevens te koppelen aan de administratie van Albert Heijn. Deze medewerkers ontvangen dan ook (nog) geen inlogcode. Ook de klanten kunnen de website niet op, of je nu wel of niet een Bonuskaart hebt. In de supermarkt staat op producten wel steeds meer gezondheidsinfo.Alhoewel de site speciaal ontwikkeld lijkt voor Albert Heijn is dit niet het geval. Arbo-dienstverlener Achmea is als sinds enige tijd bezig met de ontwikkeling van deze gezondheidswebsite voor haar klanten (inclusief Ahold). De Fit en Fun website is slechts een gepersonaliseerd portaal voor de informatie van Achmea, die zelf ook de informatie exploiteert onder de naam mijnvitaliteit.nl.

P+ webtip: De website die AH alleen voor eigen medewerkers heeft

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier