Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
01 maart 2008

Super de Boer onthult waar de kip van het ei vandaan komt

Kwetters zegt op de website dat dit niet de eerste primeur is. “In feite was het 4-Granen Ei van Kwetters het eerste lekkere scharreleitje in Nederland”, lezen wij. Dit om een onderzoek van de Consumentenbond te ondersteunen, waaruit blijkt dat driekwart van de consumenten de voorkeur geeft aan een scharrelei. Wij citeren: “In het onderzoek nemen de scharreleieren, onder andere het 4-Granen Ei, een toppositie in. Het blijkt dat het scharrelei veruit het bekendste product is dat u koopt met het welzijn van dieren in het achterhoofd. Bijna driekwart van alle consumenten koopt meestal eieren die al scharrelend zijn gelegd, zoals het 4-Granen Ei. De producten die de consument bewust links laat liggen hebben meestal te maken met dierenleed. Hoewel een groot deel van de Nederlanders toch nog eieren koopt die niet scharrelend zijn gelegd, wordt het scharrelei steeds populairder. Veel publicaties over het onderwerp bevestigen ook die publieke opinie.”

Kwetters is de afgelopen jaren uitgegroeid van een klein familiebedrijf dat handelde in eieren voor de Nederlandse en Duitse markt tot een belangrijke leverancier van consumptie-eieren op de wereldmarkt. Door diverse acquisities heeft de omzet een enorme groei doorgemaakt en levert Kwetters ruim 1,3 miljard eieren op jaarbasis. Het bedrijf bestaat al langer dan vijftig jaar.

Leuk aan de zoekmachine van Super de Boer is nog dat niet alleen de pluimveehouder te achterhalen is, maar via Google Earth ook het dakje van de kippenschuur. En wat zijn die witte stipjes? Zien wij daar buiten soms kipjes lopen?

P+ webtip: Zoekmachine Kwetters

P+ webtip: Zoekmachine Super de Boer

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier