Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
26 oktober 2008

Goodforall lanceert eerste duurzame Kerstkeuzepakket

Hoe werkt het precies? Marja Baas: “Het bedrijf bepaalt het budget. Dat kan 20 euro zijn, 25 euro, 35 euro of 50. Of kiest alvast een “verplicht” item. Dat heeft Imtech ICT bijvoorbeeld gedaan. Imtech wilde haar 160 medewerkers ook zelf een kerstcadeau laten uitkiezen. En het bedrijf wilde graag het goede doel van de eigen collega Irene Kerkdijk, "Be More" in de webshop zetten. Dit project zet zich in voor onder andere Zuid-Afrikaanse aids-patiënten en dakloze kinderen. Alle medewerkers kregen dus een eigen inlogcode. Na het inloggen zag iedereen op de welkomstpagina van Imtech vermeld staan dat ze een Kerspakket mochten uitkiezen, maar ook de waarde van de inlogcode konden doneren aan "Be More". Ook niet verzilverde inlogcodes zijn aan dit goede doel geschonken. Uiteindelijk hebben de medewerkers van Imtech ICT op deze manier 1500 euro geschonken.”

Een andere pionier is Volvo Cars Nederland. Marja Baas: “Volvo vroeg ons een pakket met mens-en milieuvriendelijke producten samen te stellen voor 450 medewerkers. De nadruk moest vooral liggen op kwaliteitsproducten. Het doel van Liane van Deijk, directie-secretaresse van Volvo, was een combinatie te vinden tussen het door de medewerkers gewenste traditionele kerstpakket en tegelijk iets te kunnen doen voor de samenleving of milieu. De producten waren verpakt in een Artbag, die speciaal ontworpen was door drie ontwerpers. De gehele opbrengst van de tassen werd gedoneerd aan het Wereld Aids Fonds. De producten waren zeer gevarieerd (kaarsen en servetten van Amnesty International en Fairtrade en biologische etenswaren). Ook werd er in ieder pakket een brief bijgevoegd om het verhaal achter de producten in het pakket toe te lichten. Dit is als zeer sympathiek ervaren.”

P+ webtip: Kerstpakket Goodforall

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier