Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
08 december 2008

1 Procent rente over het tegoed op de ASN Bankrekening

Jeroen Jansen stelt: “Wij zijn de laatste jaren exponentieel sterk gegroeid. Circa 400.000 klanten herkennen zich in onze visie en dienstverlening. Dat aantal groeit nog steeds enorm hard en er is veel vraag naar een betaalrekening bij ASN Bank. Die succesvolle groei is een teken dat onze aanpak werkt; dat een bankbedrijf runnen, waar zaken als menselijke maat, aandacht voor mensenrechten en klimaat prima samengaan met het boeken van een succesvol resultaat.”
Andere duurzame banken als de Rabobank en Triodos kenden al veel langer bankrekeningen voor de klanten, met betaalpasjes. Jeroen Jansen zet zich eerder af tegen reguliere banken die door de mand zijn gevallen. “Veel financiële dienstverleners hebben het vertrouwen van hun klanten niet waargemaakt, terwijl bankieren juist draait om vertrouwen. Sommige veranderen makkelijker van kleur dan van gedrag, de klant wordt daarbij geen keus gelaten. Die bieden wij nu aan. Het is wrang dat er een kredietcrisis voor nodig was om het belang van transparantie aan te tonen. Onze manier van werken laat zien dat alleen een principiële keuze voor duurzaamheid en de klant echt serieus nemen, daarop het antwoord is. Dat maakt dit tot hét juiste moment voor de introductie van onze duurzame betaalrekening.”
De ASN Bank heeft ruim 395.000 klanten en een totaal beheerd vermogen van ruim 5,6 miljard euro. De ASN Bank maakt deel uit van SNS REAAL.
P+ webtip: ASN Bank

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier