Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
31 januari 2009

Rabobank wint alweer Transparantiebenchmark

De volgorde van winnaars, waar de banksector weer toonaangevend is.
1.    Rabobank
2.    ING Groep
3.    Fortis
4.    Essent
5.    Unilever
6.    Crown van Gelder
7.    Reed Elsevier
8.    TNT
9.    Nuon
10.    Shell

Al tien jaar lang ondersteunt adviesbureau BECO de Rabobank bij het tot stand komen van het Maatschappelijk Jaarverslag. Olaf Brugman van de Rabobank onderschrijft het belang van de samenwerking met BECO: “De ondersteuning en het deskundige advies van BECO zijn een belangrijke factor in de totstandkoming van ons maatschappelijk jaarverslag.” Projectleider Carolien van Wersch van BECO is trots op de prijs die de Rabobank in ontvangst mag nemen voor het verslag. “Deze prijs is een compliment aan alle mensen binnen de Rabobank die zich inzetten om het werk van de bank duurzamer te maken. Van de toegankelijkheid vergroten voor groepen met een beperktheid tot het verduurzamen van het financieringsbeleid en het eigen energieverbruik, om maar enkele onderwerpen te noemen. Inmiddels is BECO ruim tien jaar de duurzaamheidsadviseur van de Rabobank. Het is goed om te zien wat voor grote stappen gezet zijn op het gebied van verduurzaming, zowel in de verslaglegging als in de implementatie van MVO.”

Verder zijn er op initiatief van het NIVRA en de Vereniging voor Milieuaccountancy (VMA) twee deelprijzen uitgereikt. De ACC Award voor het meest communicatieve (maatschappelijke) jaarverslag’ ging naar Air France/KLM. De jury heeft besloten de prijs voor het meest innovatieve jaarverslag toe te kennen aan twee bedrijven: Shell en Unilever. Daarbij is vooral gelet op de mate van interactiviteit.

P+ webtip: Transparantiebenchmark 2008