Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
22 mei 2009

MVO op 200 Achmea-billboards

Achmea, in 1811 begonnen als onderlinge waarborgmaatschappij in het Friese Achlum, hecht net als zusterbedrijf Interpolis veel waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Juist in deze tijden van crisis”, zegt Simmers, “is het van belang mensen te wijzen op duurzaamheid. De billboards fungeren als het ware als aanjager om mensen naar de campagnewebsite waarzijnwemeebezig.nl te leiden waar de thema’s verder worden uitgewerkt.”

“Kredietcrisis, energiecrisis, klimaatcrisis, armoede... zo kunnen we niet doorgaan! We zijn het aan elkaar en aan onze kinderen verplicht om verantwoord te ondernemen”, staat meteen onder het opvallende billboard op deze website. Maar nog opvallender is de uitkomst op de stelling MVO is je beter voordoen dan je bent: bijna zestig procent van de stemmers is het daarmee eens.

Er is dus nog meer dan genoeg werk te verrichten. Achmea hoopt daaraan bij te dragen door burgers aan het denken te zetten over dit veelbesproken onderwerp. Bijvoorbeeld door, op deze website,  doorlinkmogelijkheden aan te bieden naar achtergrondstukken (op internet) over communicatie van MVO, fietsen als medicijn en
microverzekeringen.

Wat werden we nu wijzer uit het eerste stuk? Vier nuttige tips: MVO-communicatie moet je gemakkelijk kunnen vinden op de corporate website. De MVO visie dient aan te sluiten op de kernactiviteiten van de onderneming. Wees concreet en laat ook de resultaten zien. En natuurlijk, ga de dialoog met stakeholders aan. Steek dat maar in je zak (in plaats van bonussen...)

De campagne met dit opvallende billboard draait nog enkele weken. P+ webtip: Waar zijn we mee bezig? (campagne)