Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
06 augustus 2009

Watercooler met Earth Water

De opbrengsten uit de verhuur of verkoop van de watercoolers zijn dus ook bedoeld om de dagelijkse kindersterfte van zesduizend mensen als gevolg van slecht water te verminderen. Hoe de winstverdeling is? Watercompany doneert 10 procent van de huur of koop en 5 procent van het onderhoudscomponent aan Earth Water. Na één jaar wordt dit bedrag verdubbeld door Watercompany. Een gegarandeerde som van 5.000 euro is al overgemaakt. Per 18.9 liter-watercan wordt minimaal een euro afgedragen aan een waterproject.
Patrick de Nekker van Earth Water geeft de prijzen: “De eenvoudigste watercooler kost 20,95 euro huur per maand. Van die omzet gaat 2.10 euro per maand per koeler naar Earth Water. Een can mineraalwater van 18,9 liter kost 9,25 euro. Daarvan wordt minimaal 1 euro afgedragen aan een waterproject. We hebben met onze partners al meer dan 125.000 euro aan waterprojecten kunnen doneren. We hopen dit jaar een miljoen aan omzet te genereren.”
Maar De Nekker heeft nog een ander aanbod aan ondernemers: “We kunnen ook afspreken om een bedrag niet te verrekenen, maar om te zetten in free publicity voor het bedrijf. Dat verzorgen wij.”
Earth Water is nu al verkrijgbaar bij onder andere:
Servex, De Parade, Shell, Heineken, La Place, HMS Host, KLM, Health Shops, Ben & Jerry’s, Microsoft, Nike, TNT, Unilever, Dance Parade Rotterdam, MTV Events, Picnic A’dam, Music Centre Vredenburg, Paradiso, RTL Mediapark. De luxe variant Earth Water 75 glas wordt in de horeca al gepresenteerd door de Librije Groep, restaurant Umoja, Groenland, Hotel Dylan, Hotel Villa Ruimzicht, Hotel 717 Amsterdam en CitizenM.
P+ webtip: Earth Water

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier