Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
23 oktober 2009

Eco-logisch: Hoe bouw ik een winnende webshop?

Bos (rechts op de foto) vertelt in het gesprek in P+: “Aan ons idee hangt een hele filosofie. We hangen het nieuwe winkelieren aan. Alles in één gebouw. Webwinkel, winkel, groothandel: een kolom. Het hele idee van de winkel is dat dit een showroom zou moeten zijn. Het moest er uit zien als een showroom, waar van 1 product maar 1 exemplaar te zien was. Maar ik heb de logistiek onderschat, dus nu staan de planken net als in gewone winkels toch weer vol met voorraad. Omdat ik anders te weinig ruimte heb. Ik kon het niet kwijt. Mensen vinden het niet erg, maar het was niet de bedoeling.”

Bierman: “Wat stijgt het  snelst, de winkel of de webshop?”
Bos: “Het gaat gelijk op. De webwinkel gaat ietsje sneller.”

Bierman: “In welke dingen doet de webshop het beter?”
Bos: “In de kleinere dingen: de gadgets. En de winkel doet het beter in spullen die mensen niet helemaal vertrouwen als je ze opstuurt. Verf. Of dingen die breekbaar zijn.”

Bierman: “Er staan ook nogal wat gadgets hier.”
Bos: “Maar geen onzin. Geen zonnepaneel op een deurbel voor onder een donker afdakje. Hoe verzin je het? Geen zaklantaarn op zonnepanelen. Hou toch op. Ga nou geen dingen verzinnen die niet logisch zijn. Er zijn goeie alternatieven. Een lantaarn met een slinger om op te winden. Ik heb mijn zoon er een meegegeven, die is op reis geweest in Azië. Hij kwam terug met: Pap, dit is te gek. Veertig keer draaien en ik kon twee uur lezen in de bus. Ik heb in zeven maanden tijd geen batterij hoeven te kopen.”

P+ webtip 1: P+ op bezoek bij Eco-logisch.nl

P+ webtip 2: Aanmelding voor Bos bij P+Live@Night

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier