Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
10 mei 2010

Eigen MVO-movie maken als bedrijfsuitje

Hoe gaat dat, een afdelingscommercial maken? Op de website staat het zo: "Na een inleiding in het vak aan de hand van de storyboards van recente Terre des Hommes-commercials start je in teamverband met een brainstormsessie. Hoe bereik je het gestelde doel? Welke setting gebruik je? Kies je voor een humoristische benadering of juist voor een serieuze? Al deze beslissingen liggen bij jou, maar wees gerust: je wordt hierin goed begeleid door onze professionele crew. Wanneer je definitief vorm hebt gegeven aan het storyboard en script starten de opnamen. Acteurs klaar? Techniek klaar? De camera loopt... Als alle opnamen op tape staan start onze editor de montage: hier komt het storyboard echt tot leven. Na een dagjecommercialmaken.nl is er altijd een tastbaar eindresultaat: je eigen unieke commercial op DVD! Deze wordt vertoond op groot scherm, een hilarisch moment! "Terre des Hommes stelt als eerste ontwikkelingsorganisatie in Nederland bedrijven in staat om op deze manier projecten op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg en microkrediet te steunen. Op de website: "Veel bedrijven willen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en iets terug doen voor de samenleving. Maar vaak weten ze niet precies hoe. Terre des Hommes helpt ze bij het zetten van een betrekkelijk eenvoudige stap. Een betrokken bedrijfsuitje kost niets extra, maar geeft personeel en medewerkers wel enorm veel enthousiasme en een goed gevoel omdat ze op een plezierige en creatieve manier meehelpen aan een betere toekomst van kinderen in ontwikkelingslanden."Kinderhulporganisatie Terre des Hommes richt zich op het stoppen van uitbuiting van kinderen in ontwikkelingslanden. Met projecten op het gebied van onderwijs, gezondheid en microkrediet wil Terre des Hommes kansarme kinderen weer kansrijk maken.P+ webtip: Commercial maken als betrokken bedrijfsuitje