Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
28 mei 2010

Natural Canvas van Wedgwood

De belangrijkste insteek bij het ontwerp van Natural Canvas was volgens Leo van Zanten van Wedgwood om het merk "eigentijds" te maken: "Het imago stond lange tijd synoniem met iets uit het verleden. Met Natural Canvas willen we benadrukken dat we iets zijn uit het heden, maar dat we tegelijkertijd de goede dingen uit het verleden niet loslaten." Actueel wil Wedgwood zijn en dus wordt gelet op wat het jonge mensen willen: "We merkten dat groen in is en daar zijn we op ingehaakt. Ook de eco-bewuste consument kan nu bij ons terecht."De borden, kopjes en schotels van Natural Canvas zijn gemaakt van het niet poreuze materiaal "stoneware" dat het servies heel sterk en duurzaam maakt. Ieder onderdeel is verder afgewerkt met een turkooizen lijntje en heeft kanten die niet geglazuurd zijn: "Daardoor wordt een ambachtelijk gevoel gecreëerd." Natural Canvas is verkrijgbaar in drie uitvoeringen: Limestone, Sandstone en Marble. Natural Canvas is een vervolg op het Naturals-servies van de ontwerpster Vera Wang, vertelt Van Zanten: "Dat bestaat al anderhalf jaar en had wereldwijd een goede belangstelling. Behalve in Nederland: winkels daar vonden het niet voldoende unieke elementen in zich hebben." Met Natural Canvas is die belangstelling er wel: "Het heeft de combinatie geglazuurd en ongeglazuurd in zich. Dat is het unique selling point van deze nieuwe lijn. Inkopers zijn nu wel bereid het in de winkels te brengen." De productiewijze verschilt overigens in niets van de andere serviezen die Wedgwood uit heeft gebracht: "Wat betreft duurzaamheid moet deze lijn het echt hebben van de vorm en de materialen."Het Natural Canvas servies bestaat uit zeven delen en is te gebruiken in de vaatwasser en in de magnetron. Prijs: 44 euro.P+ webtip: Wedgwood

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier