Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
28 januari 2011

Unilever, Shell en Heineken in wereldwijde VN-duurzaamheidskopgroep

De Blueprint komt voort uit de notie dat bedrijven belangrijk zijn bij duurzaamheid, mensenrechten, werk en anti-corruptie. Deze onderwerpen staan bij steeds meer bedrijven hoog op de agenda, maar er is nog geen omslagpunt bereikt, stelt de Blueprint, "al is dat wel in zicht." Global Compact LEAD is opgezet van de notie dat bedrijven die nog in de lagere regionen van de "duurzaamheidspiramide" verkeren inspiratie nodig hebben én omdat er een extra inspanning nodig is om de wereldwijde uitdagingen aan te pakken. Deelname aan Global Compact LEAD moet niet worden gezien als een "stempel van goedkeuring" door de Verenigde Naties, zegt Global Compact in een verklaring. Wel als een uitdaging aan sterk betrokken bedrijven om verder te gaan, te experimenteren, te innoveren en ervaringen uit te wisselen, zowel successen als mislukkingen. Heineken zegt in een persverklaring trots te zijn dat het bedrijf is gevraagd toe te treden tot de groep bedrijven. "Het onderstreept ons commitment aan duurzaamheid en geeft ons nieuwe instrumenten, benchmarks en netwerken die bijdragen aan het halen van onze wereldwijde Brewing a Better Future duurzaamheidsstrategie", aldus Jean-François van Boxmeer, CEO van Heineken. P+ webtip: UN Global Compact

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier