Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
17 mei 2011

Studenten HVA/HES winnen levenslang abonnement op P+

Volgens M-Research kan P+ nog wel wat meer doen, dan alleen Best Practices verzamelen en presenteren. Partners van P+ adopteren nu een interessegebied, dat op deze wijze goed gecoverd wordt. Maar er is meer op deze wereld dan een tijdschrift, een website, een e-Zine en social media. En er zijn nog veel meer ondernemingen die partners zouden kunnen worden, dan het huidige aantal. "Alleen het grote bedrijvennetwerk van MVO Nederland telt 30 potentiële partners", berekenden de studenten: "Hoe kan een tijdschrift de betrokkenheid van de partners vergroten, zodat de binding tussen de partners en P+ zich uitbetaald in een samenwerking op lange termijn?" De studenten stelden een nieuwe mix van communicatiemiddelen voor. Een nieuw evenement zou daarin een belangrijke plaats moeten gaan innemen. "Anders dan de huidige bijeenkomsten van P+ (P+Live@Night) zal deze gericht zijn op de partners en hun relaties en twee keer per jaar georganiseerd worden in samenwerking met een van de partners. Het is de bedoeling dat de partner een locatie beschikbaar stelt. Op het evenement worden de belangrijkste trends en ontwikkelingen behandeld op het gebied van MVO." Het team van M-research stelt voor om toch eens aan parttime communicatiemedewerker te denken, naast een team dat nu voornamelijk uit journalisten en een commerciële staf bestaat. Het team van B-Communications onderzocht de wensen van potentiële lezers, met name jonge ondernemers. P+ bereikt nu vooral beslissers, die vaak al wat ouder zijn, een hoge opleiding hebben genoten ook. Starters en jonge ondernemers hebben vooral behoefte aan ideeën, zo bleek ook onderzoek van de studenten. Deze moeten vooral door nieuwe media op een meer interactieve manier gecommuniceerd worden. Ook door zelf vragen te stellen, om de ondernemers bij de productie te betrekken. Een P+ Award zou deze samenwerking elk jaar kunnen bekronen. De prijs moet dan wel symbolisch zijn: een jaar lang gratis groene stroom. En dat zou dan weer door een van de partnerorganisaties van P+ kunnen komen.Interessant is dat meerdere studententeams verwezen naar de Kamer van Koophandel, en onder meer aanraadden op de startersdagen een presentatie te verzorgen. Het team van M-Research
+ Robin Gunning
+ Sarah Guern
+ Gideon Pomerantz
+ Ashley Steenbakker
+ Jorrit de Vries
+ Danielle CosutHet team van B-Communications
+ Anjella Tanja
+ Elise Peursum
+ Joël van Bodegraven
+ Meisha Rossen
+ Melanie SormaniAlle teams bestonden uit tweedejaars studenten, die de opdracht kregen als een echt communicatiebureau bij te dragen aan een werkelijke casus. De vraag van P+ was hoe dit mediaplatform voor duurzaam ondernemen zich op een mogelijke toekomst moet voorbereiden, waarin een papieren tijdschrift niet langer het centrale communicatiemiddel is. De studenten werden begeleid door docenten Christien Kintzen en Stijn van Diemen.Een van de studentengroepen (New Directions) maakte ook een mooi internetfilmpje, met een mooie claim: "P+ proeft, ruikt, hoort en ziet MVO".P+ webtip: Webmovie studenten over P+