Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
10 oktober 2011

Eco-logisch.nl neemt webshop Goodforall over

Ha, Mergers & Acquisitions in duurzaamheidsland! Rob Bos van de webshop eco-logisch.nl neemt het hele assortiment van de webshop Goodforall van Marja Baas over. Bos wil zijn webwinkel uitbouwen tot de enige echte grote duurzame themagroothandel van Nederland.

En Baas, zij gaat zich concentreren op de productie van "eigen" designproducten zoals de succesvolle My Paper Bag, gemaakt door ambachtslieden in India.

Bos begon tegelijkertijd als groothandel en webwinkel voor duurzame bouwproducten. Daar kon hij als decorbouwer een boeiende verzameling van aanleggen. Maar hij kon het niet laten: in zijn fysieke winkel in Amsterdam groeide een stellage helemaal vol met "duurzame hebbedingen", vaak door Bos eigenhandig uitgetest. Zo sloopte hij deze zomer een auto om te kijken of hij echt wel met de "Lifesaver" uit een zinkende wagen zou kunnen ontsnappen. Met de overname van het hele non-foodpakket van Goodforall wordt zijn assortiment flink uitgebreid. Naast bamboe vloerdelen, is er bij Bos nu ook biologische zeep te bestellen, iPad sleeves, Dreamflyers en andere "bestsellers" uit het cadeau-assortiment van Baas.

Bos heeft een duidelijk doel voor ogen: hij wil als "themagroothandel" verder groeien om zijn groeiende bestand aan klanten steeds ruimer te kunnen bedienen. "Ik verdiep mij op dit moment in de wondere wereld van de babyspulletjes. Ik wil de Natudis van de non-food worden", zegt hij. Natudis is de groothandel voor ecologische supermarkten en winkels. De inhoud van de website van Goodforall gaat nu onder de naam ecoforall.nl verder.

Voor Marja Baas geldt juist het omgekeerde: door de breedte van assortiment "miste ik de focus. We ontvingen bijvoorbeeld op onze eigen designproducten enthousiaste reacties, ook uit de Verenigde Staten, Duitsland en Skandinavië. Maar omdat onze aandacht zo versnipperd was, kwamen we er eigenlijk niet aan toe om deze markten op te gaan. We kwamen op een punt te staan dat we dachten: wat schieten we er nu eigenlijk mee op? Een reclamebureau heeft ons daarna begeleid. We gaan ons nu concentreren op de eigen producten, waarin we het meest succesvol zijn. Op 1 november herlanceren we de website in verschillende talen. We willen met onze eigen producties 20.000 nieuwe banen in 2020 creëren. 100 Procent Ecologisch, 100 Procent Fair Trade en 100 Procent Design." Baas blijft aldus eigenaar van de websitenaam Goodforall.eu. P+ webtip 1: Ecoforall.nlP+ webtip 2: Goodforall.eu

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier