Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
cradle to cradle bouwen
cradle to cradle bouwen
09 februari 2013

Cradle to Cradle Innovation Challenge: 250.000 dollar prijzengeld

Het Cradle to Cradle Products Innovation Institute en Make It Right (opgericht door Brad Pitt) dagen fabrikanten over de hele wereld uit om een betaalbaar product te ontwikkelen voor de woningmarkt. Voorwaarde is dat het product veilig is voor mens en milieu en ontworpen voor hergebruik.

Er is een wedstrijd uitgeschreven waarbij in eerste instantie twintig finalisten worden genomineerd. Uit deze inzendingen worden drie winnaars geselecteerd die met elkaar een geldprijs van 250 duizend dollar kunnen verdelen. Alle deelnemers mogen tijdens de wedstrijdperiode tot aan de bekendmaking van de winnaar rekenen op forse internationale media-aandacht en promotie voor hun producten.

Het doel van deze wedstrijd is het identificeren en het belonen van creatieve en innovatieve producten voor gezonde, duurzame en betaalbare huisvesting.

Winnende producten houden maximaal rekening met het Cradle to Cradle Certificeringsprogramma voor producten en passen bij Make It Right's missie "om Cradle to Cradle geïnspireerde huizen, gebouwen en gemeenschappen voor mensen te ontwikkelen die minder te besteden hebben”.

Volgens Roy Vercoulen (van het instituut) is het belangrijk dat ook Nederlandse bedrijven meedoen, omdat Nederland wereldwijd wordt gezien als één van de koplopers. ‘Het instituut is sinds oktober 2012 actief in Nederland en druk bezig haar activiteiten hier uit te bouwen. Deze prijsvraag is een geweldige stimulans voor innovatie en ontwikkeling van betaalbare producten in lijn met de principes van Cradle to Cradle’.

Organisaties kunnen zich vanaf heden aanmelden en kunnen daarbij uitgaan van een strenge selectieprocedure. Aanmelden kan tot 30 juni 2013.

Via een link op de website C2C certified zijn de spelregels in te zien en kunnen belangstellenden zich inschrijven.

 

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier