Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
MVO Nederland - Future Up
MVO Nederland - Future Up
25 november 2025

MVO Nederland heet nu Future Up

Het begrip maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) is duidelijk aan het einde van de levenscyclus. Zelfs MVO Nederland heeft de eigen naam veranderd. De ongeveer duizend aangesloten duurzame ondernemingen en ondernemers noemen zich nu Future Up.

De organisatie motiveert de naamswijziging als ‘een logische volgende stap voor het merk dat in 2004 werd opgericht als ‘kennis- en informatiecentrum maatschappelijk verantwoord ondernemen’. 

Op de compleet vernieuwde website: ‘Nu de economie verandert, verandert de organisatie mee met een nieuwe strategie en rol. Zo richt Future Up zich op het helpen van bedrijven om duurzaam te groeien én concurrerend te blijven. Dit doet het met praktische programma’s, strategische samenwerkingen en krachtige public affairs.’


Winst en positieve impact

Directeur-bestuurder Ankie van Wersch schetst het tijdsgewricht. ‘De economie van nu is niet meer die van toen. Europese ontwikkelingen en maatschappelijke problemen maken verduurzaming van het bedrijfsleven noodzakelijker dan ooit. Dat vraagt ook een andere rol van ons. En bij die nieuwe rol hoort een nieuwe, frisse naam. Een naam die ook nog eens beter aansluit op onze missie in die economie: een bedrijfsleven waar winst en positieve impact elkaar versterken.’ Gebleven is de omschrijving ‘platform duurzaam ondernemen’.

De organisatie neemt gas terug als het gaat om de breedte van de belangenbehartiging. Future Up presenteert op de website drie ‘focussectoren’: Voedsel en landbouw, bouw en infra, textiel.