Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
123
123
14 november 2014

Publiek kiest 3 meest toonaangevende MVO-bedrijven

Als het aan het publiek ligt, is Gulpener, Interface of de Vegetarische Slager het meeste toonaangevende MVO-bedrijf van de laatste 10 jaar.

Iets meer dan vierduizend mensen brachten hun stem uit. Ze kregen een maand de tijd, van 10 oktober tot 10 november. Er was keuze tussen 9 bedrijven, die een jury (waar ook P+ deel van uitmaakt) nomineerde. Naast de publiekstop-3 zijn ook Alliander, DSM, ECOStyle, Triodos Bank, Unilever en Van Houtum door de jury genomineerd.

De MVO Nederland Award is in het leven geroepen vanwege het tienjarig bestaan van MVO Nederland in 2014. De MVO Nederland Award is een onderscheiding voor het bedrijf dat in de afgelopen tien jaar het meest toonaangevend is geweest op het gebied van MVO. Op 1 december maakt de jury bekend wie van deze drie bedrijven de prijs verdient. Het is mogelijk dat de jury tot een andere keuze komt dan het publiek. 

Iets meer over de publiekslieveringen.

Gulpener heeft vanaf het begin van deze eeuw ingezet op een integraal MVO-beleid. Kernpunten daarin zijn natuurlijke grondstoffen, streekproductie, een lage footprint, transparantie, een grote medewerkersbetrokkenheid en oog voor mensen die moeilijk meekomen.

Tapijtfabrikant Interface heeft in 1994 de omslag ingezet van een aardolie-intensief bedrijf naar een duurzame onderneming. In 2020 wil Interface het eerste volledig duurzame bedrijf zijn, met nul negatieve invloed op het milieu.

De Vegetarische Slager heeft een baanbrekende rol gespeeld in de verduurzaming van de voedselvoorziening. Het vegetarische assortiment voorziet in de behoefte aan de ‘bite’ van vlees en wordt aantrekkelijk gepresenteerd, waardoor het bedrijf een brede massa weet te bereiken.

Meer over de MVO Nederland Award

 

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier