Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
Koning Willem-Alexander, foto Jan Bom
Koning Willem-Alexander, foto Jan Bom
02 februari 2014

Koninklijke Ambitie 2020

Tijdens het Nieuwjaarsevent van MVO Nederland opende Koning Willem-Alexander met een stevige slag op de rode knop het online platform Ambitie 2020. Alle Nederlandse bedrijven kunnen zich nu aansluiten en hun duurzame ambities kenbaar maken.

Directeur Willem Lageweg lichtte het visioen van MVO Nederland toe: "Onze ambitie is van Nederland het wereldvoorbeeld van een circulaire en inclusieve economie te maken, een land waar geen afval meer bestaat en alle mensen kunnen meedoen."

Over welke bedrijven gaat het? Alle bedrijven in Nederland met duurzame ambities. Vanzelfsprekend zijn dat dus alle partners van het bedrijvennetwerk van MVO Nederland, tweeduizend bij elkaar, waaronder ook veel brancheorganisaties. Maar ook grote concerns, die deel uitmaken van het grote bedrijvennetwerk.

Onder andere NS en Manpower lichtten hun ambities toe op het podium. Zij zijn naast ABN Amro en Alliander de vier leading partners van ‘Ambitie 2020’. Ook op het podium klommen de directeuren van reisorganisatie Corendon en die van de ASN Bank, de bank die maar liefst het hele spaar- en beleggingspakket ‘klimaatneutraal’ wil gaan maken.

Wat zei Koning Willem-Alexander er van? Helaas weten we dat niet, maar hij genoot zichtbaar. De koning toonde zich verrast door de breedte van het onderwerp: van groen tot sociaal, en de onderlinge samenhang van de vele thema’s.

Waar kunnen bedrijven hun ambities op het prikbord hangen?

Op deze website met de naam ambitie2020.nl