Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
angelique westerhof, foto marie cecile thijs
angelique westerhof, foto marie cecile thijs
18 oktober 2013

Wat missen niet-lezers van P+?

Kan Nederland het hongerigste monster ter wereld temmen, de mode-industrie? We vroegen het aan Angélique Westerhof, de vrouw die Dutch Fashion op de wereldkaart zet.

Wil het modemonster enigszins getemd worden, dan moeten alle Nederlandse topontwerpers met gerecyclede stoffen gaan werken. Die zelfs verder helpen te ontwikkelen, mooier maken, zachter. Zou dat kunnen? Lezers van P+ krijgen dit coververhaal in de bus.

We geven elk nummer een aantal verhalen gratis als PDF weg. Zo krijgt u een indruk van de kwaliteit van P+. Wie echter geen abonnee is, mist wel heel veel. 

 

 

De inhoud van het november- decembernummer van P+ People Planet Profit:

 

People

+ Marcommers. Waarom participeren de beste strategie is voor communicatiespecialisten en marketeers, die werken aan duurzame gedragsverandering.

+ Serie MVO & HRM. Hoe krijgt de KLM het voor elkaar om met een personeelsstop toch alle gaten te dichten die in de organisatie vallen?

+ Portret Angelique Westerhof. Kan recycling van vezels als katoen de honger naar grondstoffen door de mode-industrie een beetje stillen?

+ Sweet Memories Closing the Loop 2013. Hoe 200 deelnemers uit tien verschillende landen drie dagen lang in de circulaire economie rondliepen.

+ Lush. Wie is de vrouw die in de etalage in Londen tien uur lang dierproeven liet uitvoeren op een mens?

 

Planet

+ Goudzoekers. Hoe groeide het traditionele mijnbouwbedrijf Umicore uit tot de grootste urban miner van heel Europa, op zoek naar goud in vergeten mobieltjes?

+ Grensverleggers. Wat is het aanbod van MVO Nederland waardoor bedrijven en deskundigen samen werken aan ondernemen in verre landen?

+ Impact over ontwikkelingsorganisaties. Wilt u leren impact te meten, in dit nummer deel 2 in deze nieuwe serie die verzorgd wordt door de grote Impact-deskundige van Nederland.

+ Indonesisch bankieren. Hoe wist een senior expert van PUM een Indonesische bank te helpen bij verstandige groei, zonder dezelfde fouten te maken als wij deden?

+ Watergebruik. Modern Afrika kan nu nog besluiten om een gescheiden waternet aan te leggen, met water voor het auto wassen en drinkwater voor het tanden poetsen.

 

Profit

+ Kantelpunten. Een golf ontstaat niet zomaar ineens, maar bouwt zich langzaam op, net als de omslagpunten voor duurzaamheid in bedrijven.

+ Sociale Vennootschap. Gaat Nederland ook een aparte rechtsvorm maken voor sociale ondernemers, die nu tussen BV en Stichting in vallen?

+ Joost Oorthuizen. Waarom verplaatst directeur Joost Oorthuizen van IDH de piketpaaltjes van de  Nederlandse grens naar die van Europa?

+ Tetra Pak. Hoe ver kan Tetra Pak gaan in het volledig biologisch afbreekbaar maken van kartonnen verpakkingen?

+ Leren van jong talent. Wat zijn de bedrijven en organisaties die jong talent verzamelen waardoor ouderen van hun innovaties kunnen leren?

+ Schoonslapers. Wat moest beddenmaker Auping kopen om de claim waar te maken dat slapen op hun matrassen en bedden gifvrij is?

En verder: columns van Jan Bom, Marleen Janssen Groesbeek, Marcel Schuttelaar en Willem Lageweg. Bespreking van Marga Hoeks boek en nog veel en veel meer.

 

Abonneren op P+ People Planet Profit

 

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier