Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
Lezersonderzoek P+
Lezersonderzoek P+
11 december 2013

Wilt u een digitale versie van P+?

We raken gewend aan het lezen van informatie op beeldscherm. Is het een goed idee om een digitale versie van het tijdschrift P+ te gaan maken? Laat het ons weten! Vul het lezersonderzoek in!

Bij de laatste peiling gaf u P+ hele hoge rapportcijfers: gemiddeld een 8. De lat lag sindsdien heel hoog. De redactie werkte hard om aan de hoog gespannen verwachtingen te voldoen. Is ons dat gelukt? Dat willen we graag weten.

Papieren tijdschriften hebben het moeilijk, vooral door minder advertenties. P+ People Planet Profit bleef nog redelijk gespaard. We zien het als een bewijs dat bedrijven en organisaties maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) serieus nemen.

De papieren uitgave willen we zeker niet kwijt.

Sterker nog. We vinden dat de diepgravende artikelen in P+ het beste gelezen worden op ons prachtige gerecyclede Franse papier, gemaakt van gebruikte A4-tjes. Het gevoel ervan, de geur, het omslaan van bladzijden, de verrassing van de gekozen onderwerpen. Irenka van den Hout, oud-hoofd communicatie van MVO Nederland, zei: "Ook al is info op internet gratis, het voelt niet als een kadootje. Een tijdschrift wel!" Een uitspraak die ons uit het hart is gegrepen.

Maar toch beginnen digitale tijdschriften bijzondere extra’s te bieden. Het is mogelijk om korte webmovies in een artikel te stoppen, geluidsfragmenten, directe links naar bronnen en contactinformatie van geïnterviewden. Hetzelfde geldt voor adverteerders, die hun advertenties interactief kunnen maken.

Daarom dit verzoek. Denkt u met ons mee? Wilt u met ons dit nieuwe avontuur aangaan? Ja of nee? Hebt u een klein bedrag voor een digitale versie van het papieren tijdschrift P+ over? Ja of nee? Laat het ons weten en vul nu de lezersenquête nu in!

Alvast bedankt!

Namens de redactie en de uitgever van P+,
Jan Bom en Bob Wennekendonk

Vul hier in 2 minuten de lezersenquête van P+ in!