Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
Nicolette Kraay en Olivier Vriesendorp, foto Anne Hamers
Nicolette Kraay en Olivier Vriesendorp, foto Anne Hamers
21 mei 2015

MVO-Dilemma 5: Toekomst versus heden

Een MVO-manager werkt aan een ver toekomstperspectief, maar die doelstelling ook op de korte termijn vasthouden is lastig wanneer zich incidenten voordoen. Dat is het grote dilemma van Nicolette Kraay en Olivier Vriesendorp van Ricoh.

Het dieptepunt van de recessie, een aardbeving in thuisland Japan en bedrijfsschade door een overstroming in Thailand. Het jaar 2011, waarin technologiebedrijf Ricoh zijn 75-jarig bestaan vierde, bleek nogal heftig. Maar maatschappelijk verantwoord ondernemen bleef binnen de organisatie op de agenda staan, zo verzekeren Nicolette Kraay, manager social responsibility projects van Ricoh Nederland en Olivier Vriesendorp, marketing director van Ricoh Europe.
Kraay en Vriesendorp over een van die momenten waarin de planning op lange termijn even haaks stond op gaande acties: “Op een bepaald moment werd vanuit Japan meer aandacht gevraagd voor het verduurzamen van onze klanten in plaats van de intern gerichte acties.”

Ricoh verzorgde de gedrukte versie van deze Special. Deze is uitgereikt tijdens een voorbereidende bespreking van de Transparantiebenchmark van het ministerie van Economische Zaken, aan studenten van de leerlangen van professor Andre Nijhof van Nyenrode, in deelnemende bedrijven en op MVO-bijeenkomsten. Er is ook een digitale versie beschikbaar, die gratis te downloaden is.

Download dit artikel uit de P+ Special ‘De 6 grootste Dilemma’s van MVO-managers’.
 

Downloads

Meer info download je hier:

Special over de 6 grootste MVO-dilemma's (2904 kb)
Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier