Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
omslag boek Ray Anderson
omslag boek Ray Anderson
18 mei 2013

Boek topman Interface in het Nederlands vertaald

De erfenis van Ray Anderson van Interface is vertaald en eind mei in het Nederlands verkrijgbaar. Anderson was een van de eerste business tyconen die het roer in zijn bedrijf volledig omgooide. Lezers van deze website en nieuwsbrief van P+ komen in aanmerking voor een korting van 20 procent: 27,99 euro in plaats van 34,99 euro.

‘Duurzaam en succesvol ondernemen, Een business case uit de circulaire economie’ van Ray Anderson verschijnt op 28 mei 2013 bij Uitgeverij LannooCampus.  Anderson, helaas onlangs overladen, laat in dit  boek zien hoe je met duurzaam ondernemen meer omzet kunt genereren, winst kunt vergroten, nieuwe klanten kunt winnen en je medewerkers kunt inspireren.

Voor Interface is het gedachtengoed van Anderson nog zo actueel en urgent als toen hij de wereld rondreisde om over zijn inzichten te praten.

We citeren: “ Duurzaam en succesvol ondernemen biedt ondernemers een uniek kijkje in de keuken van een succesvolle business case en laat een voorbeeld van een natuurlijk business model zien waarin sinds 1994 gewerkt wordt volgens de principes van biomimicry en de systeemcondities van The Naturel Step. Een onmisbaar boek voor iedereen die zich interesseert voor duurzaamheid.”

Ray Anderson was de oprichter en CEO van Interface, in Nederland vooral bekend van de Heuga tapijttegel. Hij is de man achter Mission Zero, de missie van Interface om in 2020 100 procent duurzaam te zijn en zelfs een herstellende bijdrage te leveren aan milieu en maatschappij. Mission Zero is binnen Interface het uitgangspunt geworden van iedere ontwerp-, productie- en zakelijke beslissing, waarbij medewerkers op alle niveaus binnen het bedrijf aangemoedigd worden om hieraan mee te werken. In 2012 won Interface de Green Award als meest duurzame bedrijf ter wereld.

Prof. Dr. Jan Jonker, hoogleraar duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen, schreef het voorwoord bij deze Nederlandse editie: “[Dit] is een boek met visie, met advies en met heel veel ‘doe maar gewoon’. Daar zijn we misschien pas nu aan toe omdat we langzaam aan beginnen te beseffen wat er moet gebeuren om duurzaam ondernemen in de haarvaten van een organisatie te krijgen. En het moet ook nog nu, want de tijd om alles rustig uit te proberen is op. Duurzaamheid doet ertoe en is urgent.”

MVO -expert Lars Moratis zei over het boek,: “Ray Anderson was voor velen een van de meest Inspirerende ondernemers van zijn tijd. Het moment dat hij besefte dat hij voor Interface geen andere keuze kon maken dan een duurzame keuze – de speer die hij in zijn borst voelde – is legendarisch. De rest is niet alleen geschiedenis, Mission Zero is history in the making. Je kunt alleen maar hopen dat andere ondernemers een voorbeeld aan hem blijven nemen en met een zelfde bevlogenheid, overtuiging én helderheid actie nemen. En snel ook. Opdat een nieuwe generatie zich mag laten
inspireren door dit boek.”

Eerder ontving de Amerikaanse pers het Engelstalige origineel 'Confessions of a radical industrialist' zeer lovend:

‘The leading corporate evangelist for sustainability’ – New York Times
‘Hero of the Environment’ – Time Magazine

Voor dit boek geldt tot 28 mei 2013 een introductiekorting van 20 procent (27,99 euro i.p.v. 34,99 euro). Stuur voor die datum een mail naar: circulaire.economie@interface.com

Wil je ook onze gedrukte Marktboeken over een duurzame toekomst ontvangen?
Abonneer je dan hier