Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
Patagonia
Patagonia
30 oktober 2016

Hoe Patagonia een zelfsturend bedrijf werd

Patagonia staat te boek als een van de meest innovatieve en duurzame kledinglabels ter wereld. Algemeen directeur Ryan Gellert is donderdag 3 november te gast bij Het Eerste Huis en vertelt over de werkwijze van een zelfsturende organisatie.

Hoe dit bedrijf met deze methode een succes werd, staat uitvoerig  beschreven in ‘Reinventing Organizations’, een scherpe analyse door Frederic Laloux.

Tijdens het evenement Toekomstklaar op 3 november 2016 presenteert Het Eerste Huis dit boek in een nieuwe, geïllustreerde versie, Nederlandstalig ook. 

Het Eerste Huis stelt: “Veel mensen zijn geïnspireerd door het feit dat een nieuw soort organiseren zich aandient, maar niet iedereen heeft de tijd om het 389 pagina’s dikke boek erover te lezen. Daarom besloot Frederic Laloux, de auteur van de managementbestseller Reinventing Organizations, een geïllustreerde versie te maken waarin de essentiële ideeën van het originele boek kort en krachtig beschreven zijn. De illustraties verbeelden op krachtige treffende wijze de werkelijke praktijk en beleving in organisaties.”

In één jaar tijd werden 60.000 exemplaren verkocht van de oorspronkelijke Engelstalige editie. Van de dikke Nederlandse editie werden 8000 exemplaren verkocht. Het stond zes maanden op nummer 2 bij bol.com bij als best verkochte managementboek. De dunnere geïllustreerde versie is het vervolg, dunner en toegankelijker.

De boekpresentatie maakt onderdeel uit van een event op donderdag 3 november in de De Fabrique in Maarssen waar ook een ander boek wordt gepresenteerd: ‘Toekomstklaar: werken aan betekenisvolle organisaties’, door Giles Hutchins.

Deze middag is inclusief een presentatie van Ryan Gellert, algemeen directeur van Patagonia. De middag begint 13.00 uur.

Lees meer over Frederic Laloux op zijn website

Kaarten voor de boekpresentatie zijn te koop via Het Eerste Huis: 

Inkijkexemplaar, hoofdstuk 1