Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
Vernieuwde website P-plus.nl
Vernieuwde website P-plus.nl
18 januari 2022

Vernieuwde website P-plus.nl is een autoriteit

De website van p-plus.nl is in dit jubileumjaar nog sneller en mooier. Met behoud van berichten die 100 duizend keer gelezen zijn. Google geeft P+ een hoge autoriteit.


Binnen 1 seconde geladen

De website van P+ is de afgelopen weken technisch vernieuwd, waardoor deze nóg sneller is geworden. Een pagina laadt nu binnen 1 seconde op. Dat scheelt tijd en elektriciteit. Google waardeert de gestegen snelheid van 77 procent naar 94 procent door P+ in de allerhoogste categorie te plaatsen.

Gebleven is de hoge ‘autoriteit’ van de Nederlandstalige site. Deze is vergelijkbaar met die van Engelstalige websites van internationale ondernemingen. 

 

Van PPP tot SDG

Vanaf vandaag staat ook de nieuwe vormgeving live. De website oogt nu meer visueel, meer transparant, overzichtelijker. De unieke nieuwsverhalen (geen ‘copy-paste’ persberichten) zijn nu plezieriger om te lezen en te delen met andere geïnteresseerden. Want dat is de oproep van deze vernieuwde site: ‘Deel onze Best Practices voor een duurzame toekomst.’

Op de pagina ‘Over ons’ wordt de inhoudelijke ontwikkeling van het P+ mediaplatform beschreven: ‘Van PPP tot SDG’. Begonnen met de Triple Bottom Line for the 21ste Century: People Planet Profit is de focus steeds meer verschoven naar de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de VN. Als ‘eeuwige’ pionier verkent P+ altijd de lastigste onderwerpen op duurzaamheidsgebied. Binnen de SDG’s wordt vooral SDG15 als ‘moeilijk’ gezien: leven op land, biodiversiteit. Het is zo belangrijk om de Best Practices op dit gebied te presenteren, dat vorige week ook een aparte ‘zusterwebsite’ van P+ is gelanceerd. Deze is te vinden is onder de URL's bio-diversity.nl en  SDG15.com

 

Al sinds 2002

P+ schrijft al over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) sinds de start in 2002, nu 20 jaar geleden. Al deze berichten zijn sinds 5 januari 2004 bewaard gebleven in het webarchief. Daar zitten verhalen bij die meer dan 100 duizend keer (!) zijn gelezen. Vele honderden nieuwsitems tellen meer dan 50 duizend bezoekers. 

Deze anciënniteit van P+ wordt door zoekmachines als die van Google zeer gewaardeerd. De zogenaamde ‘Domain Authority’ is hoog, uitgedrukt in een ‘DA-waarde’ van 39. Ter vergelijking: de DA-waarde van de hardwerkende collega’s van change.inc is slechts 1, waarschijnlijk als gevolg van de recente naamsverandering. 


Duizenden backlinks

Niet alleen de Domain Authority bepaalt de waarde van een website. Ook het aantal zoekwoorden waarop een website op internet wordt gevonden is belangrijk. Dat zijn er in het geval van P+ meer dan tienduizend. Ook dat is een uitstekende score volgens Google. Het aantal ‘backlinks’ is echter nog belangrijker - links van andere websites naar p-plus.nl. Dat zijn er op dit moment meer dan vijfduizend. Ook dat is een prachtig aantal.

Alle reden dus om de historie te behouden en de bestaande website van P+ van een gloednieuw digitaal motorblok te voorzien, met behoud van het archief. Dit was met de techniek van de populaire Wordpress-websites niet mogelijk geweest. 

 

Dank aan partners en makers

P+ dankt de huidige partners voor het vertrouwen in de samenwerking. Dat zijn Het Groene Brein, Impact Centre Erasmus, Nyenrode Business Universiteit, Stichting DOEN, PwC, FMO, Avans Hogeschool, AgroFair, Goldschmeding Foundation en De Haagse Hogeschool.

Bijzondere dank ook aan het team van WestSite in Brugge, België, verantwoordelijk voor de technische vernieuwing en bouw van p-plus.nl. Ook dank aan Tineke Kooistra van Studio 10 voor de begeleiding van het nieuwe design, dat gebaseerd is op de veelgeprezen kwaliteit van het gedrukte P+ Magazine en de digitale P+ Specials.